Ficha
técnica
Título
orixinal: The Third
Wife
Ano:
2018
País:
Vietnam
Dirección:
Ashleigh Mayfair
Temática:
Muller, Vietnam, XIX
Opera
prima da directora vietnamita Ashleigh Mayfair que nos achega á
difícil situación da muller do sueste asiático no século XIX.
Unha situación que, con certeza, debeu ser moito peor do que a
propia película reflicte.
Valéndose
dunha coidada imaxe e dunha música sutil pero indispensable, o
espectador adéntrase nun mundo que parece moi afastado de nós pero
que, porén, foi a situación á que se viron abocadas miles de
mulleres hai non moito.
A
Terceira Esposa ofrece xa que logo un excepcional retrato da
sociedade vietnamita do século XIX. Un mundo caracterizado pola
existencia da poligamia, por importantes desigualdades sociais e por
un adicación maioritaria á agricultura. Nese sentido un dos grandes
acertos da película é a selección da protagonista e da historia.
Non se precisan moitos acontecemento para reflectir esa realidade. A
historia comeza coa voda da protagonista, unha rapaza de 14 anos que
debe converterse na terceira esposa dun rico propietario rural. A
través das imaxes e da coidada fotografía, podemos achegarnos a esa
realidade dun mundo rural que por aquel entón aínda estaba moi
pouco tecnificado e no que a principal forza de traballo seguía a
ser a humana. Tamén se aprecian os inicios do monocultivo dun
produto, o arroz. O resultado é un marabilloso exemplo de paisaxe
natural, no que a acción dos homes a penas se deixa ver.
As
fortes desigualdades sociais tamén aparecen excepcionalmente
retratadas. Así, nesta sociedade un individuo non é libre para
casar con quen quere. O seu destino está condicionado pola decisión
dos seus maiores. Algo semellante ao que acontecía na Europa de cen
anos antes.
Pero
a cuestión central deste filme é un achegamento á muller no
Vietnam do XIX. O machismo é a realidade imperante. Un dos maiores
acertos do filme é como retrata as relacións entre as mulleres nun
matrimonio polígamo: como amigas que colaboran pero que no fondo
loitan por unha situación de predominio sobre as demais. No fondo as
tres buscan o mesmo: ter un fillo varón que as convirta na nai do
herdeiro e a favorita do marido.
Outra
cuestión que se aborda é a da sexualidade pero con moita sutileza,
tanta que en ocasións non queda clara a visión da directora. A
película comeza coa voda dunha rapaza cun home moito máis maior. En
ningún momento se ve na pantalla se ela goza desa relación pero si
sabemos a través dos diálogos coas outras mulleres que ela “só
sente dor”: Estamos nunha sociedade na que a sexualidade feminina
queda relegada a un papel secundario. As mulleres non son donas do
seu corpo, non teñen capacidade de decidir sobre si mesmas e o seu
mundo xira en torno á idea de contentar aos homes da súa vida.
Neste sentido, o final da película é todo a un acerto ao dar a
entender, sen chegar a mostrar, as consecuencias que tiña este tipo
de vida.
Como
valoración final, comentar que A Terceira Esposa, é un marabillosa
filme para achegarnos á realidade en Vietnam antes de todos os
cambios que se produciron trala rápida industrialización do século
XX. Oxalá, que a situación que reflicte fora só cousa do pasado.
Porén, todos os indicios indican que a muller neste, e noutros
moitos países da zona, está lonxe de conseguir unha verdadeira
igualdade. Respecto da poligamia, formalmente está prohibida no país
aínda que todos os indicadores coinciden en recoñecer que segue
vixente no mundo rural.
Ningún comentario:
Publicar un comentario